Meest Uitgebreide Zakelijke Nieuwssite van Nederland

Gratis E-book
 

Sara Lee H&BC richt zich op innovatie en activatie

221 keer gelezen

Sara Lee Household & Body Care (Sara Lee H&BC) richt zich op innovatie en activatie. Op die manier moeten consumenten nog beter bereikt worden. Volgens directeur verkoop Bart Brouwer is Sara Lee hier ook wel toe gedwongen omdat er ook nog grotere bedrijven zijn met nog grotere budgetten. Om daar tegen op te boksen moet Sara Lee intelligent handelen en een andere aanpak kiezen.

Dat kenmerkt zich bij Sara Lee H&BC onder meer in de activatie van de consument. Volgens Brouwer zijn budgetten straks niet meer allesbepalend maar gaat het vooral om wat er onder de consument leeft. Om dat te achterhalen komt Sara Lee bij de klanten thuis. Ook wil Sara Lee weten waar de consument de boodschappen haalt. Aan de hand van deze informatie, plus informatie uit marktdata, consumentenonderzoeken en -panels kan Sara Lee nieuwe producten ontwikkelen. Daarmee komen activatie en innovatie samen.

De activatie en innovatie komen nog beter tot uiting in de 360-graden-activitatie. Volgens Brouwer kunnen mensen geactiveerd worden tot aankopen via promoties in media, maar ook via bekende Nederlanders. Zwemmer Pieter van den Hoogenband zorgt bijvoorbeeld voor de activatie van het merk Sanex en er komen allerlei producten bij als de zwempeddels. Al die middelen tezamen versterken elkaar ter activatie van een merk.

Gebaseerd op: 
  © Profnews 2013 - Disclaimer